
Null
Kotlin
Wstęp NullPointerException (NPE) czyli dostęp do referencji null jest koszmarem wielu programistów, potrafi wystąpić w nieoczekiewanych sytuacjach i doprowadził już...

Instrukcje sterujące
Kotlin
Instrukcje if-else Instrukcja warunkowa if jest wyrażaniem - zwraca wartość logiczną. Blok instrukcji warunowych if, else if, else działa podobnie...

Typy
Kotlin
Obiektowość W Kotlin wszystko jest obiektem, innymi słowy możliwe jest wywołanie funkcji oraz dostęp do pól dla dowolnej zmiennej. Klasy...

MVVM
Wzorce architektoniczne
Zastosowanie MVVM (Model-View-ViewModel) ma za zadanie ułatwić tworzenie ekranów aplikacji poprzez zastosowanie podziału odpowiedzialności na trzy różne warstwy: widoku (View),...

MVP
Wzorce architektoniczne
Zastosowanie MVP (Model-View-Presenter) usprawnia proces tworzenia ekranów aplikacji poprzez podział odpowiedzialności na trzy rozdzielne warstwy: widoku (View), prezentera (Presenter) oraz...

MVC
Wzorce architektoniczne
Zastosowanie MVC (Model-View-Controller) ułatwia organizowanie struktury aplikacji poprzez podział odpowiedzialności na trzy rozdzielne warstwy: widoku (View), kontrolera (Controller) oraz modelu...