
Strategia
Wzorce projektowe
Zastosowanie Strategia (ang. Strategy) (wzorzec behawioralny) definiuje rodzinę wymiennych algorytmów (w postaci klas), które służą do rozwiązywania tego samego problemu...

Metoda szablonowa
Wzorce projektowe
Zastosowanie Metoda szablonowa (ang. Template method) (wzorzec behawioralny) ma za zadanie zdefiniować szkielet algorytmu, który jest otwarty na wprowadzanie zmian...

Fabryka abstrakcyjna
Wzorce projektowe
Zastosowanie Fabryka abstrakcyjna (ang. Abstract factory) (wzorzec kreacyjny) dostarcza interfejs do tworzenia powiązanych bądź zależnych obiektów różnych typów bez dokładnej...

Metoda wytwórcza
Wzorce projektowe
Zastosowanie Metoda wytwórcza (ang. Factory method) (wzorzec kreacyjny) umożliwia tworzenie obiektów o wspólnym typie poprzez dostarczenie interfejsu do tworzenia nieokreślonych...

Most
Wzorce projektowe
Zastosowanie Most (ang. Bridge) (wzorzec strukturalny) ma za zadanie oddzielić abstrakcję obiektu od jego implementacji dzięki czemu istnieje możliwość modyfikacji...

Mediator
Wzorce projektowe
Zastosowanie Mediator (ang. Mediator) (wzorzec behawioralny) ma za zadanie ułatwić i usprawnić komunikacje między grupą obiektów przy jednoczesnym zmniejszeniu zależności...