Google AdMob jest mobilną platformą reklamową, która umożliwia wyświetlanie ukierunkowanych reklam w aplikacji co przekłada się na generowanie przychodów. Reklamy pochodzą od milionów reklamodawców Google w czasie rzeczywistym i dzięki współpracy z usługą Analytics pozwalają na maksymalizowanie zysków poprzez automatyczny wybór dopasowanej treści dla danego użytkownika. Reklamy mogą być wyświetlane jako banery reklamowe, reklamy pełnoekranowe, reklamy wideo czy reklamy natywne.
Konfiguracja
Aby wykorzystać możliwości AdMob należy stworzyć konto AdMob (lub użyć konta testowego) oraz dodać wpis z kluczem AdMob App ID w pliku AndroidManifest. Następnie dokonać inicjalizacji usługi w aplikacji poprzez wywołanie metody MobileAds.initialize i wybrać format reklamy oraz jego miejsce w widoku.
Baner reklamowy
Banery reklamowe (banner ads) są prostokatnymi graficznymi lub tekstowymi reklamami zajmującymi część widoku aplikacji. Pozostają na ekranie, gdy użytkownik wchodzi w interakcje z aplikacją i odświeżają się automatycznie po pewnym czasie. Aby dodać reklamę banerową do aplikacji należy umieścić widok AdView w docelowym układzie oraz załadować reklamę oraz opcjonalnie dodać obiektu słuchacza AdListener w kodzie.
Reklama pełnoekranowa
Reklamy pełnoekranowe (inerstitial ads) obejmują cały układ widoku i przeważnie wyświetlane są w ekranach przejścia przepływu akcji między czynnościami lub naturalnymi przerwami (np. po ukończeniu zadania) tam gdzie użytkownik spodziewa się przerwy w działaniu. Użytkownik może wybrać reklamę przechodząc do miejsca docelowego lub zamknąć i powrócić do bieżącej akcji. Zanim reklamy pełnoekranowe zostaną użyte w aplikacji należy zastanowić się czy są właściwym typem reklam dla aplikacji i czy nie zakłócają jej działania oraz w przypadku implementacji zadbać o zwolnienie i wznowienie zasobów oraz akcji. Aby dodać reklamę pełnoekranową należy stworzyć obiekt InterstitialAd, załadować i wywołać reklamę oraz opcjonalnie dodać obiekt słuchacza AdListener.
Reklama wideo
Reklamy wideo (video ads) wyświetlane są w trybie pełnoekranowym i w ramach obejrzenia całości przyznają użytkownikowi pewien profit w aplikacji. Aby dodać reklamę wideo należy pobrać instancję typu RewarderVideoAd, zaimplementować obiekt słuchacza RewarderVideoAdListener oraz zadbać o właściwe zarządzanie obiektem reklam w cyklu życia komponentu.
Reklama natywna
Reklamy natywne (native ads) składają się z zasobów reklamowych, które są wyświetlane za pośrednictwem standardowych natywnych widoków interfejsu użytkownika. Dzięki temu treść otrzymanych reklam może być sformatowana w taki sposób, aby pasowała do szaty graficznej aplikacji. Aby dodać reklamę natywną należy przy użyciu instancji AdLoader uzyskać obiekt UnifiedNativeAd zawierający zasoby reklamowe, zaimplementować obiekty słuchaczy, stworzyć kontrolki widoku osadzone w rodzicu UnifiedNativeAdView, a następnie wyświetlić załadowaną reklamę w widoku. Reklamy natywne wspierają także materiały wideo oraz obsługę preferencji niepożądanej treści.