
Iterator
Wzorce projektowe
Zastosowanie Iterator (ang. Iterator) (wzorzec behawioralny) zapewnia sekwencyjny dostęp do grupy obiektów zawierających się w innym obiekcie (kontenerze) oraz umożliwia...

Polecenie
Wzorce projektowe
Zastosowanie Polecenie (ang. Command) (wzorzec behawioralny) enkapsuluje żądanie wykonania określonej czynności (metody) do postaci obiektu zwanego Poleceniem. Obiekty mogą być...

Odwiedzający
Wzorce projektowe
Zastosowanie Odwiedzający (ang. Visitor) (wzorzec behawioralny) ma za zadanie odsperować implementację algorytmu od struktury istniejących klas bez konieczności modyfikacji ich...

Łańcuch zobowiązań
Wzorce projektowe
Zastosowanie Łańcuch zobowiązań (ang. Chain of responsibility) (wzorzec behawioralny) zwany także Łańcuchem odpowiedzialności umożliwia przetwarzanie żądania przez łańcuch różnych obiektów....

Kompozyt
Wzorce projektowe
Zastosowanie Kompozyt (ang. Composite) (wzorzec strukturalny) umożliwia składanie obiektów w strukturę drzewiastą, dzięki czemu ich widoczność oraz reprezentacja może się...

Pełnomocnik
Wzorce projektowe
Zastosowanie Pełnomocnik (ang. Proxy) (wzorzec strukturalny) tworzy obiekt, którego zadaniem jest reprezentowanie (pełnienie pełnomocnictwa) innego obiektu. Na podstawie stanu systemu...